HomeAwayn perustakuu - sopimusehdot

Kun pyydät HomeAway®:ltä (”HomeAwayn perustakuu-ohjelmalta”) HomeAwayn perustakuun mukaista hyvitystä, hyväksyt seuraavat sopimusehdot (”ehdot”) ja sitoudut noudattamaan niitä. Kuten jäljempänä kuvataan, HomeAwayn perustakuu-ohjelman tarkoituksena on antaa suoja Internet-petoksia vastaan (kuten ne on määritelty jäljempänä) maksetuille käsirahoille tai vuokramaksuille, jotka

  • on maksettu HomeAway Payments™ -palvelun ulkopuolella; tarjottu suoja menetyksiä vastaan on enintään kahdeksansataa euroa (800,00 €).
  • on maksettu verkossa HomeAway Payments -palvelun avulla; tarjottu suoja menetyksiä vastaan on enintään kymmenentuhatta euroa (10 000,00 €).

1. Takuuohjelmaa koskevat ohjeet

1.1 Ohjelman vaatimukset

Voit olla oikeutettu takuuohjelman mukaiseen suojaan, jos täytät kaikki seuraavat vaatimukset:

  • olet löytänyt jollakin HomeAway Inc:in seuraaavista verkkosivustoista ilmoitetun lomavuokrakohteen, tehnyt kyselyjä ja suorittanut siitä maksun: HomeAway.com, VRBO.com, VacationRentals.com, Holiday-Rentals.co.uk, HomeAway.com.au, OwnersDirect.co.uk, HomeAway FeWo-direkt.de, Homelidays.com, AlugueTemporada.com.br, Abritel.fr, HomeAway.nl, HomeAway.pt, HomeAway.es, HomeAway.it, HomeAway.dk, HomeAway.se, HomeAway.fi, HomeAway.ca, HomeAway.no ja HomeAway.com.mx (yhteisesti “HomeAway” tai “HomeAway-sivustot”);
  • olet lähettänyt HomeAwayn perustakuuta koskevan hyvityspyyntölomakkeen (”pyyntölomakkeen”) vaaditussa, jäljempänä määritellyssä määräajassa. Matkailijasta, joka lähettää pyyntölomakkeen asianmukaisella tavalla, käytetään jäljempänä nimitystä ”oikeutettu matkailija”. (HUOMAA: JOTTA VOISIT OLLA PERUSTAKUU-OHJELMAN MUKAINEN OIKEUTETTU MATKAILIJA, VUOKRAKOHTEEN ON OLTAVA AKTIIVISESTI LISTATTUNA HOMEAWAY-SIVUSTOLLA MAKSUN TAPAHTUESSA JA KOHTEEN ILMOITTAJAN ON VASTAANOTETTAVA MAKSUSI ENNEN KUIN HOMEAWAY ON (MAHDOLLISESTI) LÄHETTÄNYT SINULLE VAROITUSSÄHKÖPOSTIVIESTIN, ETTÄ VUOKRAKOHTEEN SUHTEEN ON ILMENNYT EPÄILYTTÄVÄÄ TAI VILPILLISTÄ TOIMINTAA);
  • olet lähettänyt rahaa ilmoittajalle taataksesi tai varataksesi kohteen seuraavien palveluiden kautta: HomeAway Payments –palvelu (luottokortti tai ACH-siirto) tai, Shekki, Luottokortti, Pankkisiirto, Paypal, ECheck, Chèques Vacances, National credit Card, MOIP, Bcash, MercadoPago, PagSeguro, ELV/SEPA overførsel, Pagos en linea PSE, PayU Latam, iDeal, BPay, (kutsutaan nimella “hyväksytyt maksutavat”).
  • olet menettänyt maksamasi varat jäljempänä kohdassa 1.2 kuvatun Internet-petoksen seurauksena;
  • olet ilmoittanut HomeAwaylle menettämistäsi varoista jäljempänä esitetyssä määräajassa; ja
  • (i) ilmoittaja ja (ii) pankkisi, maksupalveluntarjoajasi, luottokorttiyhtiösi (soveltuvin osin) tai matkavakuutusyhtiösi ovat kieltäytyneet hyvittämästä menettämiäsi varoja.
  • Sovellettavat HomeAway Payment -sopimusehdot (ja tarjottavat suojat) on esitetty sillä HomeAway-verkkosivustolla, jolta oikeutettu matkailija kyseli tietoja, riippumatta siitä, missä lomavuokrakohde sijaitsee.

1.2 Internet-petos

”Internet-petos” on määritelty oikeutetun matkailijan suorittamaksi käsirahaksi tai maksuksi vuokrakohteesta, joka on listattu HomeAway-sivustolla, kun

(i) kyseinen listaus määritetään myöhemmin vilpilliseksi HomeAwayn yksinomaisen harkinnan mukaisesti, ja
(ii) HomeAway määrittää käsirahan tai maksun tulleen suoritetuksi sellaiselle muulle henkilölle kuin ilmoittajalle, joka on kaapannut ilmoittajan henkilökohtaisen sähköpostin tai HomeAway-tilin ja esiintynyt oikeutetulle matkailijalle ilmoittajana houkutellakseen tämän tekemään kyseisen maksun.

1.3 Hyvityspyyntölomake

Kutakin varausta kohti voidaan lähettää vain yksi hyvityspyyntölomake riippumatta varaukseen kuuluvien matkailijoiden lukumäärästä, maksujen suoritusmenetelmästä tai maksujen lukumäärästä.

2. Tarjotut suojat

Perustakuu-ohjelma tarjoaa HomeAwayn yksinomaisen harkinnan ja näissä ehdoissa esitettyjen rajoitusten alaisena seuraavat suojaluokat: 

2.1 Perustakuu

Tämä suoja tarjoaa oikeutetulle matkailijalle yhteensä enintään kahdeksansadan euron (800,00 €) suojan oikeutetun matkailijan HomeAway Payments –palvelun online-tilan ulkopuolella ilmoittajalle todellisuudessa maksamia määriä vastaan, kun tällaiset varat menetetään tai anastetaan Internet-petoksen seurauksena.  

2.2 HomeAway-maksutakuu

Tämä suoja tarjoaa oikeutetulle matkailijalle yhteensä enintään kymmenen tuhannen euron (10 000,00 €) suojan oikeutetun matkailijan HomeAway Payments -palvelun online-tilan kautta ilmoittajalle todellisuudessa maksamia määriä vastaan, kun tällaiset varat menetetään tai anastetaan Internet-petoksen seurauksena.  

Oikeutettu matkailija voi lähettää pyyntölomakkeen vain yhden (1) edellä mainitun suojaluokan mukaisesti kutakin yhtä Internet-petostapahtumaa kohti.

3. Havainnollisia esimerkkejä varojen menetyksestä, jota vastaan suojaa ei tarjota.

Seuraavat esimerkit ovat havainnollisia vaikka eivät tyhjentäviä esimerkkejä varojen menetyksestä, jolle HomeAwayn perustakuu-ohjelma EI anna suojaa HomeAwayn yksinomaisen harkinnan mukaisesti.

  • Lomavuokrakohteesta maksetut käsirahat tai maksut, joita ei hyvitetä tai palauteta, koska ilmoittajan ohjeita ei ole noudatettu tai vuokrasopimusta on muuten rikottu.
  • Muut vahingonkorvaukset kuin ilmoittajalle todellisuudessa maksetut maksut tai käsirahat, mukaan luettuina välilliset vahingot, tilaisuuden menetys, tullimaksujen, pankkisiirto- tai käsittelymaksujen tai valuutanvaihtopalkkioiden menetys, muut sopimussakot, lentolippukulut ja/tai muut kulut, kustannukset, menetykset tai vahingot.
  • Ilmoittajalle käteisenä maksetut maksut tai käsirahat (kun käteistä ei maksettu omistajalle henkilökohtaisesti), shekit, jotka on kirjoitettu käteiselle, Western Unionille, MoneyGramille, Moneybookersille tai muulle pikatilisiirtopalvelulle.
  • Maksut tai käsirahat, jotka on maksettu ilmoittajalle sen jälkeen, kun HomeAway on lähettänyt oikeutetulle matkailijalle sähköpostiviestin varoittaen häntä siitä, että vuokrakohteen suhteen on ilmennyt epäilyttävää tai vilpillistä toimintaa.
  • Mikä tahansa menetys, kun oikeutettu matkailija ja ilmoittaja ovat jollakin tavoin suhteessa toisiinsa tai toimivat yhdessä pettääkseen HomeAwaytä.
  • Varojen menetys, joka johtuu tai on seurausta HomeAwayn ja/tai ilmoittajan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista tapahtumista, mukaan lukien muun muassa rakentaminen, sääilmiöt, luonnonkatastrofit tai poliittiset tai turvallisuusuhat.
  • Käsirahat tai maksut lomavuokrakohteesta, joka ei ollut aktiivisesti listattuna HomeAway-sivustolla maksun ajankohtana.
  • Lomavuokrakohteesta maksetut käsirahat tai maksut, joita ei hyvitetä tai palauteta, koska oikeutettu matkailija ja ilmoittaja kiistelevät siitä, onko hyvitykseen oikeutta.
  • Ilmoittajalle maksetut käsirahat tai maksut, jotka ylittävät (i) kahdeksansataa euroa (800,00 €), kun maksu on suoritettu HomeAway Payments -palvelun ulkopuolella tai (ii) kymmenentuhatta euroa (10 000,00 €), kun maksu on suoritettu online-tilassa HomeAway Payments -palvelun avulla.
  • Varojen menetykset, jotka liittyvät olemassa olevaan listattuun vuokrakohteeseen, johon liittyy kiista siitä, onko ilmoittajalla oikeutta vuokrata kyseistä vuokrakohdetta.
  • Varojen menetys lukuun ottamatta Internet-petokseen liittyvää varojen menetystä, mihin kuuluvat rajoituksetta menetykset, joihin liittyy laiton pääsyn kieltäminen, olennaisten väärien tietojen antaminen, laiton käsirahan menetys yöpymisen jälkeen, tapahtumat, joita voitaisiin kuvata vuokranantajan katumukseksi tai täkymyynniksi tai oikeutetun matkailijan kohteen sijaintia, kuntoa, siisteyttä tai tarkoituksenmukaisuutta koskevaksi moitteeksi, kaikki HomeAwayn yksinomaisen harkinnan mukaisesti määrittelemällä tavalla.

4. Prosessia koskevat vaatimukset

Jotta oikeutettu matkailija voisi saada hyvitystä HomeAwayltä HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisesti, oikeutetun matkailijan on noudatettava jäljempänä esitettyjä vaatimuksia. Ellei oikeutettu matkailija noudata näitä vaatimuksia, tai jos hän ryhtyy ilman HomeAwayn kirjallista suostumusta toimenpiteisiin, jotka heikentävät HomeAwayn kykyä ja/tai oikeutta lieventää menetyksiä, tai jos oikeutettu matkailija esittää virheellisen tai harhaanjohtavan hyvityspyyntöä koskevan lausunnon, hän menettää oikeuden HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaiseen hyvitykseen.

4.1 Kolmannen osapuolen hyvitys. Jos oikeutettu matkailija on maksanut ilmoittajalle rahaa hyväksytyn maksutavan kautta, oikeutetun matkailijan on välittömästi otettava yhteyttä pankkiin tai pankkeihin, maksupalveluntarjoajaan tai luottokorttiyhtiöön (soveltuvin osin) pyytääkseen oikeutetun matkailijan varojen takaisinsaantia tai hyvitystä (”maksunpalautusta”) saatuaan tietää mahdollisesta varojen menetyksestä. Oikeutettu matkailija on oikeutettu saamaan maksun HomeAwayltä HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisesti vain silloin, jos pankki tai pankit, maksupalveluntarjoaja tai luottokorttiyhtiö (soveltuvin osin) kieltäytyy suorittamasta oikeutetulle matkailijalle maksunpalautusta. Oikeutetun matkailijan on HomeAwayn pyynnöstä annettava HomeAwaylle kirjalliset todisteet siitä, että hän otti yhteyttä pankkiin tai pankkeihin, maksupalveluntarjoajaan tai luottokorttiyhtiöön (soveltuvin osin) ja että maksunpalautuspyyntö hylättiin. Oikeutetun matkailijan edellytetään hyväksyvän pankin tai pankkien, maksupalveluntarjoajan, luottokorttiyhtiön tai matkavakuutusyhtiön (soveltuvin osin) tarjoaman maksusuorituksen, mutta hän voi yhä olla oikeutettu HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisiin lisämaksuihin, jos kyseinen maksusuoritus on pienempi kuin suurin HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukainen hyvitys. Jos oikeutettu matkailija saa hyvitystä ilmoittajalta, pankilta tai luottokorttiyhtiöltä sen jälkeen, kun hän on saanut maksun HomeAwayltä HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisesti, oikeutettu matkailija sitoutuu välittömästi ilmoittamaan HomeAwaylle hyvityksestä ja palauttamaan kaikki saadut määrät, jotka ylittävät sen, mihin hän oli oikeutettu HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisesti.

4.2 Henkilöllisyyden todistaminen. Oikeutetun matkailijan on esitettävä HomeAwayn pyynnöstä kirjalliset todisteet henkilöllisyydestään (esimerkiksi passin kopio, ajokortti, sähkö- tai vesilaskut, luottokorttitiedot tms.). HomeAway voi pyytää yhtä tai useampaa todistusta henkilöllisyydestä, ja henkilöllisyystodistuksen pätevän olemassaolon määrittää HomeAway yksinomaisen harkintansa mukaisesti.

4.3 Listauksen dokumentointi. Oikeutetun matkailijan on HomeAwayn pyynnöstä annettava kirjalliset todisteet siitä, että kyseinen vuokrakohde oli listattu jollakin HomeAway-sivustoista, kun varaus tehtiin.

4.4 Tietojen kyselyn dokumentonti. Oikeutetun matkailijan on HomeAwayn pyynnöstä esitettävä kopio (sähköisessä muodossa tai tulostettuna) kyselysähköpostiviestin (”ensimmäinen kysely”) varmennuksesta, jonka HomeAway-sivusto lähetti, kun oikeutettu matkailija ensimmäisen kerran teki kyselyn vuokrakohteesta, ja HomeAwayn on kyettävä varmentamaan tämä ensimmäinen kysely paikantamalla tämän kyselyn loki tietokannastaan.

4.5 Varauksen dokumentointi. Oikeutetun matkailijan on todistettava, että hän teki ilmoittajan kanssa lopullisen sopimuksen listatusta vuokrakohteesta, ja tarjottava HomeAwaylle kaikki pyydetty dokumentaatio ilmoittajan kanssa suoritetusta sähköposti- tai puhelinviestinnästä, kirjallisesta tai muusta vuokrakohdetta koskevasta viestinnästä.

4.6 Kaikkien maksujen dokumentointi. Jos HomeAway on lähettänyt oikeutetulle matkailijalle ilmoituksen, että listaus tai kohde ei ole oikeutettu osallistumaan HomeAwayn perustakuu-ohjelmaan tai Carefree-vuokratakuuohjelmaan, oikeutetun matkailijan on silloin todistettava, että hän suoritti maksun ilmoittajalle hyväksytyn maksutavan kautta ennen kuin HomeAway lähetti kyseisen ilmoituksen. Oikeutetun matkailijan on annettava kirjallinen dokumentaatio kaikista maksuista ja hyvityksistä (osittaisista, täydellisistä ja/tai käsirahasta), jotka on suoritettu ilmoittajalle tai jotka ilmoittaja on suorittanut. Oikeutetun matkailijan on todistettava, että nämä maksut suoritettiin ennen kuin HomeAway lähetti ilmoituksen siitä, ettei vuokrakohde ollut oikeutettu osallistumaan HomeAwayn perustakuu-ohjelmaan tai saamaan HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaista suojaa.

4.7 Menetettyjen varojen dokumentointi. Oikeutetun matkailijan on annettava HomeAwaylle kaikki pyydetty kirjallinen dokumentaatio menetetyistä tai anastetuista varoista. Lisäksi oikeutetun matkailijan on annettava kirjalliset todisteet siitä, että ilmoittaja vastaanotti varat oikeutetulta matkailijalta, sai ilmoituksen oikeutetun matkailijan hyvitysvaatimuksesta ja kieltäytyi palauttamasta tai hyvittämästä tai ei palauttanut tai hyvittänyt tällaisia varoja oikeutetulle matkailijalle. Oikeutettujen matkailijoiden ei pitäisi muuttaa tai hävittää mitään menetettyihin tai anastettuihin varoihin liittyvää dokumentaatiota ennen kuin asia on ratkaistu.

4.8 Ilmoittaminen HomeAwaylle. Oikeutetun matkailijan on tehtävä ilmoitus HomeAwaylle viidentoista (15) arkipäivän kuluessa ensimmäisestä tapahtumasta, joka antaa oikeutetulle matkailijalle perusteen pyytää HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaista hyvitystä seuraavasti: (i) sähköpostitse asiakastukeen tai (ii) postitse osoitteeseen HomeAway Deutschland GmbH, Baseler Straße 10, 60329 Frankfurt, Germany.
4.9 Hyvityspyynnön lähetys. Oikeutetun matkailijan on täytettävä, allekirjoitettava ja lähetettävä pyyntölomake yhdessä kaiken pyydetyn dokumentaation kanssa HomeAwaylle yhden (1) vuoden kuluessa päivästä, jona vuokrakauden oli määrä alkaa. Ellei täytettyä pyyntölomaketta lähetetä kyseisenä määräaikana, se katsotaan hylätyksi. Lähetetyn pyyntölomakkeen on sisällettävä oikeutetun matkailijan hyväksyntä sille, että

  • mahdollinen HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukainen maksu oikeutetulle matkailijalle maksetaan vain siltä osin kuin vakuutukseen perustuva vakuutusturva tai varojen takaisinsaantimahdollisuus (mukaan lukien mahdollinen Carefree-vuokratakuu) tai jokin muu varojen takaisinsaantimahdollisuus, joka HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisella hakijalla on tai jota hän voi voi käyttää, on riittämätön kokonaisuudessaan hyvittämään oikeutetun matkailijan menetettyjä tai anastettuja maksuja, jotka on suoritettu soveltuvin osin ilmoittajalle tai ilmoittajana esiintyvälle henkilölle;
  • jos HomeAway maksaa hyvityksen, korvauksen tai maksunpalautuksen, jota oikeutettu matkailija hakee vuokrakohteen omistajalta tai johtajalta, kyseinen matkailija suostuu siihen, että hänen oikeutensa ilmoittajaa ja maksuun liittyviä kolmansia osapuolia vastaan siirtyvät HomeAwaylle ja että HomeAway voi ajaa näitä oikeuksia suoraan tai matkailijan puolesta HomeAwayn yksinomaisen harkinnan mukaisesti; ja
  • kyseinen oikeutettu matkailija suostuu laatimaan yleisen, muodoltaan ja sisällöltään HomeAwayn hyväksymän, luottamuksellisuusvaatimukset sisältävän vastuuvapautussopimuksen ja vapauttamaan HomeAwayn kaikista vaatimuksista, joita kyseiselle oikeutetulle matkailijalle voi syntyä ennen HomeAwayn suorittaman maksun päivämäärää.

4.10 Auta meitä auttamaan sinua. Selvyyden vuoksi todetaan, että jos oikeutettu matkailija pyytää HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaista hyvitystä, hän suostuu antamaan HomeAwaylle kaiken tällaista pyyntöä tukevan dokumentaation ajallaan. Kyseinen matkailija myös suostuu toimimaan täysin yhteistyössä HomeAwayn kanssa koko hyvitysprosessin osalta. HomeAway voi jättää käsittelemättä sellaisen oikeutetun matkailijan maksu- tai hyvityspyynnön, joka ei vastaa HomeAwayn kyselyihin esitettyinä määräaikoina.

5. Hyvitysprosessi. HomeAway saattaa loppuun kunkin HomeAwayn perustakuu-ohjelman mukaisen hyvityspyynnön käsittelyn kohtuullisessa ajassa saatuaan kaiken pyydetyn dokumentaation. Kuten edellä on todettu, suosittelemme, että hyvitystä hakevat oikeutetut matkailijat eivät hävitä tai muuta mitään hyvityspyyntöön liittyvää dokumentaatiota, kunnes asia on ratkaistu.

6. Koko sopimus; yhteystiedot. Nämä ehdot yhdessä sen HomeAway-sivuston sopimusehtojen ja tietosuojapolitiikan kanssa, josta oikeutettu matkailija löysi vuokrakohteen, muodostavat HomeAwayn ja kunkin oikeutetun matkailijan välisen koko ohjelmaan liittyvän sopimuksen (sopimusehdot ja tietosuojapolitiikka on esitetty linkeissä sivuston alalaidassa). Paitsi milloin näissä ehdoissa määrätään toisin, kukin oikeutettu matkailija tunnustaa ja hyväksyy olemassa olevat HomeAway-sivuston käyttöä koskevat ehdot itseään sitoviksi. Jos sinulla on kysyttävää ohjelmasta tai näistä ehdoista, voit ottaa meihin yhteyttä seuraavasti: (i) sähköpostitse asiakastukeen, (ii) postitse osoitteeseen HomeAway Deutschland GmbH, Baseler Straße 10, 60329 Frankfurt, Germany.
 

Viimeksi muutettu 5.5.2015.

Tämän verkkosivuston käyttö merkitsee HomeAway.comin sopimusehtojen ja tietosuojapolitiikan hyväksymistä.

© Copyright 2006-nykyhetki HomeAway.com, Inc. Kaikki oikeudet pidätetään.