TERVETULOA SOLEAAN
Kosymän Kalymnosista ja sen ympäristöstä purjehdimme säällä, mikä sallii toiveidemme ja säämme mukaan rauhalliset kiinnityspisteet pienissä viehättävissä satamissa Kaakkois-Egean saarten upeissa maisemissa. .
Päätämme yhdessä reitin luettuaan sääennusteen.
Jos sää ei salli navigointia, opastan mielelläni erilaisista maisemista, paikoista ja mahdollisista aktiviteeteista saarella.
VENE
Vankka alumiinileikkuri, painotettu jumi, rakennettu vuonna 1976 Ranville, lähellä Caen. Nopea ja erittäin merenkulkuinen, se on mitattuna 11,70 metriä, ja se on varustettu viimeisimmällä 55 hv: n moottorilla ja erinomaisessa kunnossa.
Sillan ympärillä turvaverkko lapsille.
Ohjaamossa grilli ja ruokapöytä. Edessä, kaksinkertainen hytti toisella puolella, erillinen laituri toisella, lähellä navigointi- ja kartanurkkausta.
Keskellä, toisella puolella keittiö, jossa pesuallas, työtaso ja kaksi takkaa; toisaalta salonki (tai oleskelutila), jonka pöytä voidaan muuttaa suureksi laituripaikaksi 2 tai 3 hengelle (2m x 1,35m), johon mahtuu matkustajia lisämaksusta, eli enintään 2 aikuista tai 3 lasta.
Kylpyhuone.
Edessä oleva hytti on varattu kapteenille (katso kartta kuvissa).
Haluan kiinnittää ryhmän jäsenten huomion, etenkin jos heillä ei ole kokemusta elämästä purjeveneessä, siihen, että tilaa aluksella on rajoitetusti.
Erityisesti mökille ja laiturille sekä kylpyhuoneelle. Siksi vieraita pyydetään mahdollisuuksien mukaan rajoittamaan matkalaukkujen määrää suosimalla laukkuja matkalaukkujen sijasta.
KAPPAINTI
Pitkä kitaranopettaja (yksityinen) ennen siirtymistään kansalliseen koulutukseen, missä opetin 15 vuotta, jonka aikana johdin 7 peräkkäistä vuotta Marseillessa sijaitsevaa risteilykouluyhdistystä "Les Routes" Du Vent ”ja suoritti purjehdusretkiä Välimeren satamien välillä. Valmistunut sosiologiaan, puhun espanjaani, kreikkaa ja englantia äidinkieleni, ranskan lisäksi.
Tällä hetkellä eläkkeellä, asun purjeveneelläni Egeanmerellä tyttäreni kanssa, joka opiskelee Kalymnosin yliopistossa.
Minulla on yli 30 vuoden purjehduskokemus ja 25 vuotta olen asunut SOLEA-alueella. Tyttäreni on asunut siellä syntymästään 13 vuotta sitten.
Hän todennäköisesti seuraa meitä, jos tulet yhden tai kahden lapsen kanssa.
Hän esittelee mielellään perinteisiä kreikkalaisia tansseja, jos lapsesi tai haluat, ja jolla on pienellä onnella todennäköisesti mahdollisuus harjoitella välilaskujen ja paikallisten festivaaleiden aikana. Tavoitteenani on jakaa kanssanne purjeveneessä ilahduttamisen Egeanmeren kreikkalaisten saarien keskuudessa, ja jakaa kanssani rakkautesi tätä kansaa ja heidän kulttuuriaan kohtaan. Se on myös miellyttävyys, kokous, vastineeksi vieraiden osallistumiselle purjeveneen ylläpitokustannuksiin.
AJONEUVON ELIN - MÄÄRÄYKSET
Emme tupakoi aluksella, paitsi ulkopuolella.
Järjestys ja siisteys ovat kaikkien asioita.
Navigointikokemus ei ole välttämätön, mutta odotan vierashenkilöstön jäsenten noudattavan turvallisuussääntöjä ja kapteenin ohjeita sekä osallistumistaan tarvittaviin liikkeisiin tietysti mahdollisuuksiensa mukaan navigoinnissa sekä alussa, ja etenkin saapuessa.
Vieraat ovat vastuussa heidän kustannuksellaan kaikesta heidän ruokansa suhteen: aterioiden ostamisesta ja valmistamisesta aluksella, siivouksesta ja ruokailusta tai valitsemastasi ravintolasta - mikä on usein paras ratkaisu laadun ja alhaisten hintojen vuoksi. harjoiteltu ravintoloissa ja tavernoissa.
Samoin heidän on maksettava kaikki risteilykustannukset:
Oleskelu satamissa tai venesatamissa, vesi, sähkö, polttoaine.
Polttoainetiedot:
SOLEA-moottori kuluttaa normaaleissa navigointiolosuhteissa 2,5 litraa dieseliä tunnissa keskimääräisellä nopeudella 5 solmua (tai 5 mailia / tunnissa). Siksi navigoimiseksi 4 tunnin moottorilla, eli kaksikymmentä mailia, on tarpeen laskea 10 litraa polttoainetta.
On itsestään selvää, että nostamme purjeet, kun tuuli- ja meriolosuhteet soveltuvat tällaiseen navigointiin.
Sää ei kuitenkaan välttämättä ole suotuisaa hiljaiselle navigoinnille ja mukavalle minimille, etenkin lapsille. Tämä voi joskus kestää useita päiviä.
Autan mielelläni sinua löytämään tämän upean saaren, joka on Kalymnos.
Samanaikaisesti hyvin animoitu ja villi ja jyrkkä luonne näyttää suoraan johtuvan esihistoriasta. Siten Telendosin luoto, nousee kuin jättiläinen mustekala, joka kohtaa Massourin ja Myrtiesin rantoja. Vieraat voivat nauttia kauniista sataman lähellä sijaitsevista rannoista ja lahtista, jotka ovat hyvin suuntautuneet kesällä vallitsevaan tuuliin, tai vuokrata auton tai skootterin kiertää saarta ja sen monia sivustoja tai käydä arkeologinen museo tai sienikalastuksen museo tai "Kalymniote-talo" oppiakseen eilisen luotojen perinteistä ja tapoista ...
KALYMNOS
Kalymnos tunnetaan sienikalastajien saarena ja yhtenä maailman kolmesta tärkeimmästä kiipeilykohdasta.
Se on myös suurin pienimuotoinen kalastussatama Egeanmerellä. Saari on edelleen hyvin aito ja sillä on oma elämänsä ilman, että liiallinen matkailu vääristäisi sitä. Toisin kuin muut ympäröivät saaret, siellä on aina tuoreita ja edullisia kaloja.
Kuinka päästä sinne?
Dodekanesian saarille on useita tapoja: Kalymnosiin, Kosiin tai Lèrosiin lentokoneella. Lautalla Ateenasta Kalymnosiin tai Kosiin (Cie Blue Star Ferries).